Faizal 30 tahun manakala Yusof Haslam tidak mempunyai anak daripada perkahwinan. Nama Md Haslam Khan merupakan patronimik bukan nama keluarga dan tokoh ini dipanggil menggunakan nama depannya Mohd Yusof.


Keluarga Datuk Yusof Haslam Datin Fatimah Ismail

Haslam Khan merupakan seorang pengarah filem di Malaysia.

Tokoh datuk yusof haslam. You can also bookmark this page with the URL. Datuk Yusof Haslam adalah seorang pengarah yang cukup prihatin dengan masalah-masalah sosial di kalangan remaja dan juga masyarakat kota. Datuk Yusof Haslam Duda dan Datin Fatimah Ismail Janda Sebelum Nikah Mungkin ramai yang tidak tahu Yusof Haslam dan Fatimah Ismail masing-masing adalah duda dan janda sewaktu mereka bertemu.

Pengarah Urusan Skop Production Datuk Yusof Haslam tampil memberi pendapat beliau terhadap filem Tanda Putera. Taman Melawati Kuala Lumpur Nama Ayah. Haslam Khan Umur.

Beliau yang popular dengan lagu Wajah Kesayangan Hamba. Berkahwin dan memiliki 4 orang anak Pekerjaan. Showbiz Don T Worry Munafik 2 S Bonus Will Be Substantial Yusof Haslam.

Shumi Shuhaimi melakukan tugasnya dengan baik dan ia lebih baik. Sehingga 2019 syarikat ini telah menerbitkan 44 filem cetera dan lebih dari 30 rancangan televisyen. Haslam Khan Umur.

MOHD SHAHIR Bijak Mengurus Wang Petaling Jaya. Datuk Mohd Yusof bin Md. Haslam born 24 April 1954 citation needed is a Malaysian actor film director and producer.

Dato Yusof Haslam dilahirkan pada 24 April 1954 dan berasal dari Jalan Pahang Kuala Lumpur. Mengenang tokoh filem negara 2017-09-25 - Selain kagum terhadap perjuangan tokoh seni negara Allahyarham Tan Sri Jins Shamsuddin mereka yang menghadiri majlis Imbas Kembali dan Layar Bintang turut dibuai rasa sayu sewaktu acara terbabit berlangsung di Kompleks Studio Merdeka Hulu Klang baru-baru ini. Datin Fatimah Ismail Nama Anak.

Produksi filmnya biasanya berfokus pada dunia kepolisian seperti serial TV. Yusof Haslam atau nama sebenar beliau ialah Mohd Yusof bin Md. Faizal Yusof Syamsul Yusof Syafiq.

Penyanyi dan pelakon popular 70-an Hail Amir menyifatkan pengurniaan darjah kebesaran Panglima Mahkota Wilayah PMW kepadanya yang membawa gelaran Datuk merupakan satu pengiktirafan terindah sepanjang lebih 50 tahun menghambakan diri dalam dunia seni tanah air. Merupakan syarikat penerbitan televisyen dan filem Malaysia yang beribu pejabat di Danau Kota Kuala Lumpur ditubuhkan pada 13 Mac 1985 oleh Datuk Yusof Haslam. Federal Court Says Yusof Haslam Can Appeal Case On His Bohsia Film Copying Earlier Novel The Star.

Biodata Yusof Haslam dan Profil terkini. Dato Yusuf Haslam dan. Sebelum ini gelaran Doktor turut dianugerahkan kepada tokoh seni lain seperti Allahyarham Tan Sri P Ramlee Tan Sri Jins Shamsuddin dan Datuk Ahmad Nawab daripada universiti yang berbeza.

Jalan Pahang Kuala Lumpur Malaysia Tarikh Lahir. Filem pertama terbitan syarikat ini ialah Bayangan Maut 1991 yang. He is best known for his longest-running police procedural drama series Gerak Khas a TV series that he created directed and producedThe latter spurring three feature films.

Bagi saya filem kenegaraan yang bagus ialah memaparkan 70 peratus fakta sejarah dan 30 peratus lagi bolehlah diisi dengan elemen-elemen fiksyen yang lain. Haslam Khan Nama Isteri. Sebelum ini gelaran Doktor turut dianugerahkan kepada tokoh seni lain seperti Allahyarham Tan Sri P Ramlee Tan Sri Jins Shamsuddin dan Datuk Ahmad Nawab daripada universiti yang berbeza kata Datuk Yusof Haslam 64 yang menerima Ijazah Doktor Falsafah Kehormat Sastera Seni dalam bidang perfileman yang membawa gelaran Doktor semalam.

Haslam Khan lahir 24 April 1954 adalah seorang pemeran pembuat film sutradara dan produser asal Malaysia. Beliau menerima ijazah terbabit sempena Majlis Konvokesyen Universiti Terbuka Malaysia OUM di Pusat Dagangan Dunia Putra di sini. You have just read the article entitled Datuk Yusof Haslam.

Scribd is the worlds largest social reading and publishing site. You have just read the article entitled Datuk Yusof Haslam. Tokoh Usahawan Malaysia Berjaya Datuk Yusof Haslam.

Jalan Pahang Kuala Lumpur Status. Dalam filem-filemnya sering digambarkan kemelut remaja kota kehidupan remaja yang terbiar keluarga yang bermasalah dan juga keluarga yang ketat memberikan perlindungan kepada anak-anak remaja. Antara paparan minggu ini- Single pertama Cik B Tolonglah trending di YouTube- Dazrin Kamarudin nafi dirinya kaki perempuan- Lan Solo jelaskan hubungan.

Usahawan Penerbit filem drama penulis skrip dan pelakon. DATUK YUSOF HASLAM USAHAWAN DUNIA PERFILEMAN MALAYSIA PROFILE TOKOH. You can also bookmark this page with the URL.

24 April 1954 Alamat Rumah. Bagi produser dan pengarah Datuk Yusof Haslam pemilihan tokoh akademik yang mempunyai banyak pengalaman dalam bidang perfileman seperti Dr Abdul Razak sebagai teraju agensi di bawah Kementerian Komunikasi dan Multimedia Malaysia KKMM yang baharu tidak menjadi masalah. Yusof Haslam Wikipedia Bahasa Melayu Ensiklopedia Bebas.

62 tahun 24 April 1954 Warganegara. 63 tahun Tempat lahir. 158k Followers 10 Following 9 Posts - See Instagram photos and videos from Yusof haslam datuk_yusofhaslam.

Perjuangan penerbit dan pengarah filem terkenal Datuk Yusof Haslam diharga apabila belia menerima Ijazah Doktor Falsafah Kehormat Sastera Seni dalam bidang. The immense popularity of his films had led him to be nicknamed the Six. PENERBIT filem Datuk Yusof Haslam sudah menjangkakan kemenangan apabila berjaya merangkul Anugerah Filem Box Office bagi filem Munafik 2 di malam Festival Filem Malaysia FFM30 Sabtu lalu.

SIFAT TERPUJI DALAM DIRI TOKOH. Datuk Yusof Haslam Kongsi Momen Terakhir Dalam Gerak Khas The Finale Kafebuzz. Cuma Fatimah sahaja yang memiliki seorang cahaya mata Mohd.

Tokoh Usahawan Malaysia Berjaya Datuk Yusof Haslam. Menurut Yusof anugerah ini adalah semangat untuk dirinya dan pembikin filem yang lain supaya terus menghasilkan filem sama tahap seperti Hollywood. Datuk Yusof Haslam DYH sudah tidak perlu diperkenalkan lagi kepada semua kerana semua orang tahu dialah Pengarah Filem Tempatan yang telah memegang rekod digelar The Six Million Dollar Man dalam sejarah industri perfileman tanah air melalui kutipan Filem Sembilu II pada tahun 1995 sebanyak RM63 juta yang mana pada ketika itu tiket wayang hanyalah sekitar.

Mohd Yusof bin Md. Penolong Pegawai Perpustakaan Kanan Bahagian Penyelidikan Perpustakaan. Penerbit dan pengarah filem terkenal Datuk Yusof Haslam 64 menerima Ijazah Doktor Falsafah Kehormat Sastera Seni dalam bidang perfileman yang membawa gelaran Doktor hari ini.

Yusof Haslam Lega Sudah Bebas Hutang. Ini adalah nama Melayu.


Yusof Haslam Mahu Anak Teruskan Legasi Skop Productions Bebasnews