Assalammualaikum Filem SAM Saya Amat Mencintaimu adalah Filem terbaru dari Skop Production yang akan keluar pada Raya pertama Aidilfitri Tahun 2012 nie. Oleh KHADIJAH IBRAHIM MULAI 25 Mac ini orang ramai berpeluang menonton filem baharu arahan Syafiq Yusof iaitu Penunggang Agama di Pawagam Rumah Anda Astro First saluran 480.


Yusof Haslam Wikipedia Bahasa Melayu Ensiklopedia Bebas

Filem Di Ambang Kasih diterbitkan dalam bentuk filem warna.

Filem pertama yusof haslam. Antara pelakon yang turut menjayakan filem tersebut ialah Ella Norkumalasari Sabree Fadzil dan beliau sendiri. Siapa sangka Yusof Haslam dah pun dilantik buat kali kedua untuk menjadi salah seorang ahli Panel Perundingan Pencegahan Rasuah PPPR Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia SPRM. Yusof berkata dia bukan sekadar berkongsi rezeki dengan mereka yang terbabit dengan filem Munafik 2 malah menyalurkan sumbangan kepada insan memerlukan.

Janji penerbit filem Misteri Dilaila Datuk Yusof Haslam filem yang membabitkan usahasama Skop Production dan Astro Shaw itu bakal ditayangkan di 100 buah pawagam di Indonesia. Syarikat ini kemudian menerbitkan filem aksi. Filem Di Ambang Kasih merupakan sebuah filem Melayu yang diterbitkan di Malaysia pada 1984.

Menurut bapanya yang juga penerbit Skop Production Datuk Yusof Haslam 57 tahun Syafiq merupakan pelajar Universiti Metropolitan Kuala Lumpur KLMU dan pernah menghasilkan filem pendek dan mendalami teknik imej janaan berkomputer CGI. Pengarah filem Sembilu Datuk Yusof Haslam mengakui kejayaan tayangan pertama filem Sembilu pada tahun 1994 telah memberi impak besar kepada industri perfileman tempatan selain mengubah kehidupan peribadinya. Yusof Haslam atau nama sebenar beliau ialah Mohd Yusof bin Md.

Yusof Haslam Sahkan Tidak Hasilkan Filem Gerak Khas Selepas Drama Bersiri Berakhir Penerbit Datuk Yusof Haslam mengesahkan dia tidak akan menghasilkan filem Gerak Khas setelah berakhirnya drama bersiri Gerak Khas. Menurut penerbit dan pelakon terkenal itu fenomena filem cinta tersebut memperlihat sokongan lebih besar daripada penonton. Malah filem bergenre seram Islamik itu meleburkan rekod filem antarabangsa apabila memungut kutipan RM36 juta pada hari pertama tayangan.

PENERBIT filem Datuk Yusof Haslam sudah menjangkakan kemenangan apabila berjaya merangkul Anugerah Filem Box Office bagi filem Munafik 2 di malam Festival Filem Malaysia FFM30 Sabtu lalu. Filem pertama yang dihasilkan ialah Bayangan Maut pada tahun 1990. Secara jujurnya aku tidak meminati karya - karya anak Dato Yusof Haslam sebelum ini.

Manakala abangnya Syamsul Yusof yang sebelum ini menjayakan filem pertama dengan melakonkan tiga watak dari tiga filem arahannya memegang watak sebagai Inspektor Wahab bersama Shuib Sepahtu yang memegang watak Inspektor Shuib. Ia merupakan filem kesembilan arahan Syamsul dan filem seram keduanya selepas filem Khurafat. Antara pelakon yang turut menjayakan filem tersebut ialah Ella Norkumalasari Sabree Fadzil dan beliau sendiri.

Hal ini kerana beliau berpendapat seseorang pengarah berhak Yusof HaslamOgos 2007 Filem Saya Ada Kelas Tersendiri Dilayari pada I September 2007 Daripada. Insya-Allah selepas tiga minggu ditayangkan di Malaysia filem Misteri Dilaila akan ditayangkan pula di Indonesia. Pertama kalinya dia dilantik pada zaman PM Najib Razak dari Ogos 2016 hingga Ogos 2017.

Along - Short Action Comedy Filem Pendek Syafiq Yusof. Menampilkan Dato Yusof Haslam Rubiah Suparman dan ramai lagi. Datuk Yusof Haslam pernah dinobatkan sebagai Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik pada Festival Filem Malaysia FFM 1984 menerusi Mekanik.

Beliau merupakan anak keempat dari tujuh beradik ini mendapat pendidikan terakhirnya di Sekolah Kebangsaan Polis Depot dan Sekolah Menengah. Masa Syafiq arahkan Filem nie umur dia baru 18 Tahun. Datuk Yusof Haslam pernah dinobatkan sebagai Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik pada Festival Filem Malaysia FFM 1984 menerusi Mekanik.

Filem pertama arahan Datuk Yusof Haslam. Haslam Khan merupakan seorang pengarah filem di Malaysia. Filem Pertama Arahan Datuk Yusof Haslam.

Filem pertama yang dihasilkan ialah Bayangan Maut pada tahun 1990. Beliau telah menghasilkan hampir 20 buah filem hasil karya beliau sendiri. Penunggang Agama merupakan filem pertama arahan Syafiq yang menampilkan genre seram thriller dengan elemen Islamik.

Perjanjian Syaitan 2011 serta filem pertama dalam trilogi Munafik yang dirancang. Yusof Haslam mengakui filem-filem melodrama beliau mempunyai persamaan dengan filern-filem Bollywood. Buat kali keduanya ia dilantik bermula 1 Jun 2020 hingga 31 Mei 2022.

SAM filem pertama arahan anak bongsu Yusof Haslam. Ini antara berita yang dipaparkan dalam sisipan Hip Berita Harian 26 Mei 2011 yang lalu bertajuk. Menurut Yusof anugerah ini adalah semangat untuk dirinya dan pembikin filem yang lain supaya terus menghasilkan filem sama tahap seperti Hollywood.

Bapa Syafiq Yusof Haslam membuat penampilan khas. Sebelum ini anak kepada penerbit Datuk Yusof. Sebagai menghargai sumbangan Datuk Yusof dalam industri perfileman negara dia dianugerahkan pingat Ahli Mangku Negara AMN pada 1993 dan Panglima Jasa Negara PJN pada 2001 yang membawa gelaran Datuk.

Muda sangat lagik tapi dah mampu mengarahkan sebuah Filem yang ohsem. Filem Di Ambang Kasih mula ditayangkan pada 1984 di pawagam seluruh negara. Dato Yusof Haslam dilahirkan pada 24 April 1954 dan berasal dari Jalan Pahang Kuala Lumpur.

Saya gemarkan elemen cinta dalam sebuah cerita tetapi Syamsul selalu menolak genre percintaan. Galak Noorkumalasari dan Yusof sendiri. Sebagai menghargai sumbangan Datuk Yusof dalam industri perfileman negara dia dianugerahkan pingat Ahli Mangku Negara AMN pada 1993 dan Panglima Jasa Negara PJN pada 2001 yang membawa gelaran Datuk.

Mengisahkan mengenai Adam Syamsul Yusof seorang pengamal perubatan Islam yang tidak dapat menerima kematian isterinya. Filem yang di arahkan oleh Syafiq Yusof anak kepada Yusof Haslam. Pada 1 Mac Sabtu lalu Budiey ada mengikuti satu pelancaran filem terbaru Skop Production yang berkolaborasi dengan Grand Brilliance melahirkan Filem Evolusi KL DriftPelancaran filem anak Dato Yusof Haslam ini diadakan di Galeri Perfileman FINASTerus terang Budiey katakan ini adalah kali pertama menjejakkan kaki di rumah banglo yang.

Keluaran filem pertama Skop tiba pada 1991 menerusi filem pertama arahan Yusof Bayangan Maut yang menampilkan Ratu Rock Ella Faizal Hussein A. Beliau telah menghasilkan hampir 20 buah filem hasil karya beliau sendiri. Tetapi bila mendengar beberapa komen daripada rakan - rakan yang telah pergi menonton serta ini merupakan filem pertama arahan beliau yang bergenre seram maka tiba - tiba aku mahu mencuba nasib melabur wang aku untuk menonton filem Khurafat iniSiapa yang tidak tertarik.

SELEPAS berjaya membentuk Syamsul Yusof sebagai seorang pengarah sehingga bergelar Pengarah Terbaik menerusi Evolusi. 81 rows Yusof was born on 24 April 1954 in Jalan Pahang Kuala Lumpur to housewife Bahyah Talib and lorry.


Pin On Pencuri Movie