Memang tak ada pengalaman tapi kalau nak diikutkan bakat berlakon depan kamera dah ada. Anak sulung daripada 6 beradik yang sebenarnya berketurunan Pakistan.


Inspirasisinar Edika Yusof Youtube

KETAMPANAN wajahnya sering menarik perhatian ramai malah kerana wajah itu jugalah dia mendapat tawaran untuk bergelar bintang peragaan seawal usia 16 tahun sehingga berjaya meletakkan namanya sebaris dengan model-model popular pada era 1980-anEdika Yusof 50 memulakan kerjayanya dalam bidang peragaan sekitar tahun 1983 apabila dia.

Edika yusof model iklan. Anak sulung daripada 6 beradik yang sebenarnya berketurunan Pakistan. Edika berasal Dari Kampung Baru Kuala Lumpur. Cuma berdialog tu yang tak ada pengalaman.

May 25 2012 1143 PM updated 9y ago. Bukan iklan trojan je yang adasini jom kita selongkar 24 lagi iklan zaman 80. DAN UMAT RASULULLAH SAW.

Edika kemudian memilih untuk mengundurkan diri daripada radar seni buat seketika dan menumpukan perhatiannya menjaga isteri dan anak-anak tanpa bantuan. Mana ada saudara sy ank buah edika yusof skrg die dk di kepong Reply to comment June 30 2012 at 301 AM Rosniena said. Edika Yusof Mula mencipta nama sebagai pelakon dan model iklan di era 90an Edika Yusof ini memang digilai gadis-gadis pada zaman tersebut oleh kerana kekacakannya.

Namun selepas berkahwin kelibatnya dalam dunia lakonan tidak kelihatan. Edika Yusof Once Top Model. Pastinya ramai yag masih ingat dengan pelakon dan model iklan yang popular di era 90an iaitu Edika Yusof.

25 Iklan Rare Zaman Dulu-Dulu Malaysia Era 80 90an. Edika Yusof satu nama tidak asing kepada peminat seni tanah air kerana kemunculannya sebagai seorang model dan pelakon serba boleh. Mari kita lihat iklan apa yang menarik pada tahun 80an dan 90an.

Kerjaya pelakon kacukan Pakistan ini dalam bidang seni bermula apabila rakannya Erma Fatima mempelawanya untuk berjumpa dengan penerbit filem. Berikut merupakan kisah permulaan karier beliau dalam bidang seni dan kisah terkini beliau sekarang. Dan filem Maria Mariana adalah antara filem yang melakar sejarah kegemilangan Edika Yusof.

Mohon maaf jika kualiti video tidak begitu memuaskan. Susah nak jumpa rumah yang ada televisyen pada tahun 80an. Pnah jmpa dia dpn2 sbb dia dtg kem aku utk jmpa menteritekejut gak tgk da botaktp dia snyum jehehehehe.

Edika mula menceburi bidang seni tanah air. Biarpun ketika itu dia sudah pun melakar nama dalam bidang peragaan. Ketampanan wajah Edika Yusof sering menarik perhatian ramai malah kerana wajah itu jugalah dia mendapat tawaran untuk bergelar bintang peragaan seawal usia 16 tahun sehingga berjaya meletakkan namanya sebaris dengan model-model popular pada era 1980anEdika 50 memulakan kerjayanya dalam bidang peragaan sekitar tahun 1983 apabila.

Ketampanan wajah Edika Yusof sering menarik perhatian ramai malah kerana wajah itu jugalah dia mendapat tawaran untuk bergelar bintang peragaan seawal usia 16 tahun sehingga berjaya meletakkan namanya sebaris dengan model-model popular pada era 1980an. Beliau berasal dari Kampung Baru Kuala Lumpur. IBNU ARASY NUR AL-SELAWAT SALAWAT 2021 SYEIKH MALAYA IBNU ARASY Men lost from THE ARASY HAMBA ALLAH SWT.

Saya sebenarnya memang tidak ada bakat langsung dalam bidang lakonan namun kerana tidak mahu menghampakan rakan-rakan yang mahu melihat. Anonymousdulu edika sekeluarga tinggal di kg baru kanflat pkns atas kedai Blok CB Reply to comment October 24 2012 at 332 PM Julia said. Namun pada tahun 90an kebanyakan rumah sudah ada televisyen berwarna.

Filem pertama lakonan saya Pelumba Malam. Sebab saya masa tu dah popular dalam iklan komersial televisyen jadi Erma panggil saya. Popularitinya sebagai model iklan komersial juga turut membawa Edika mengembangkan bakatnya dalam cabang seni lakonan apabila ditawarkan untuk berlakon filem Pelumba Malam pada tahun 1989.

View this post on. Wajahnya lebih dekat di hati penonton sekitar 90-an. Model Tampan Afiq Muiz dengan Edika Yusof Duduk bersandar di tepi tugu.

Bukan kerana tidak mahu. Beliau berasal dari Kampung Baru Kuala Lumpur. Filem yang paling sinonim dengan dirinya adalah Maria Mariana berlakon di samping Erra Fazira dan Ziana Zain.

Mari kita lihat iklan apa yang menarik pada tahun 80an dan 90anEiii baju ayah berbauhaha terngiang-ngiang lagi bait dialog dari iklan trojan zaman epik2 nostalgia dulu. Wawann Mohd - June 9 2017. Beliau mengund0r diri dari bidang seni setelah isteri tercintanya.

Edika Yusof Jadi Model Tampung Perbelanjaan Sekolah. Show posts by this member only Post 1. Edika Yusof satu nama tidak asing kepada peminat seni tanah air kerana kemunculannya sebagai seorang model dan pelakon serba boleh.

Beliau menceburi bidang seni secara tidak sengaja. Gelabah juga sebab dia terus bawa jumpa penerbit filem. Ingatkah anda dengan Edika Yusof.

Filem yang paling sinonim dengan dirinya adalah Maria Mariana berlakon di samping Erra Fazira dan Ziana Zain. Edika Yusof Kongsi Video Anak-Anaknya Membuat Chapathi Mendapat Pujian Netizen. Kebanyakan video adalah ihsan.

Selaku model terkemuka tanah air sekitar tahun 80-an dulu ketampanan wajahnya dan watak lakonannya yang mendukung peranan sebagai lelaki buaya membuatkan ramai yang terkesan dengan. Meskipun kerap membawa watak anak orang kaya b0ngkak tetapi sebenarnya dia berasal dari keluarga biasa. Edika Yusof atau nama sebenar Mohd Yusof Abd Majid merupakan seorang pelakon popular yang pernah mencipta nama sebagai pelakon dan model iklan yang popular di era tahun 90an.

MasyaAllah Pandai Dan Ringan Tulang. Edika Yusof merupakan seorang pelakon lelaki Malaysia. Beliau mencipta nama sebagai pelakon dan model iklan yang popular di era 90an.

Edika Yusof Nor Hidayah Yusri 14 Tahun Jaga Isteri Lumpuh Tahap Kesetiaan Edika Yusof Dibanding Dengan DaĆ¢i - Pelakon edika yusof 54 enggan mengulas pujian warganet yang membandingkan kesetiaannya terhadap isteri norhidayah yusri. Edika Yusof atau nama sebenar Mohd Yusof Abd Majid merupakan seorang pelakon popular yang pernah mencipta nama sebagai pelakon dan model iklan yang popular di era tahun 90an. Bergelar model dan pelakon dia sering menjadi wajah pilihan bagi iklan komersil dan banyak lagi jenama.

Baik di pentas peragaan mahupun layar filem profesionalisme kekal menjadi jati diri. Iklan pertama yang dijayakan oleh Edika ialah iklan Wrangler Jeans. Namun selepas berkahwin kelibatnya dalam dunia lakonan tidak kelihatan.

Cukup seronok bila teringat kembali iklan-iklan pada masa itu. Saya terus bermula dengan filem. Walau bagaimanapun nama Edika mula dilupakan peminat selepas dia bertugas sebagai pramugara MAS dan terlibat dalam bidang seni reka grafik.


Isteri Kita Adalah Soulmate Bukannya Maid Cinta Luar Biasa Edika Yusof Mingguan Wanita