BERJAYA mencipta nama sebagai pengarah terbaik menerusi filem Evolusi KL Drift 2 di usia muda pelakon Syamsul Yusof mengakui perjalanan kerjayanya itu penuh cab4ran. Majlis anugerah berprestij yang mengiktiraf penggiat seni tanahair.


Disember Ini Tauke Jambu Tunang Nikah Secara Tertutup Pelawak Tauke Jambu Atau Nama Sebenarnya Zamratul Amri Zakaria 40 Akhirnya Me Tunangan Artis Gambar

He is the son of producer and director Yusof HaslamHe is the youngest director to win the Malaysian Film Festival for Best Director award doing so at the age of 25.

Syamsul yusof pengarah terbaik. Terdahulu dakwaan mahligai pasangan ini sedang bergolak muncul apabila Puteri Sarah dilihat telah muncul di Pejabat Agama Islam. KL Gangster merupakan sebuah filem genre aksi yang ditayangkan pada 9 Jun 2011 di Malaysia. Jagat filem di dalam Bahasa Tamil membawa pulang trofi Filem Terbaik Malaysia.

Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik. Biarpun dikenali sebagai anak kepada pengar4h terkenal Datuk Yusof Haslam namun ia bukan satu t1ket mudah untuk Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof. Menjawab spekulasi yang melanda rumah tangganya pengarah dan pelakon Syamsul Yusof berkata dia dan isteri Puteri Sarah Liyana kini dalam proses memperbaiki hubungan dengan meminta nasihat daripada individu yang lebih pakar.

SUSULAN keadan rumah tangga pasangan selebriti Syamsul Yusof dan Puteri Sarah Liyana yang didakwa berantakan selepas kedua-duanya dilihat muncul di pejabat agama bapa pengarah filem itu Datuk Yusof Haslam enggan mencampuri urusan peribadi mereka. Munafik membanggakan Malaysia malam tadi apabila membolehkan Syamsul Yusof mengungguli Anugerah Festival Filem Asia Pasifik FFAP ke-57 menerusi kategori pengarah terbaik. 91 rows Syamsul Yusof memegang rekod sebagai pemenang termuda kategori ini 26 tahun.

Pekin Ibrahim Mat Moto Kami Mat Moto bukan Mat Rempit 6. Sehingga kini dikurniakan dua cahaya mata bernama Syaikul Islam dan Sumayyah. Selain anugerah utama tersebut filem Munafik turut meraih empat anugerah lain iaitu Pengarah Filem Terbaik Syamsul Yusof Penyunting Terbaik Syamsul Yusof Pelakon Wanita Terbaik yang dimenangi Nabila Huda dan Penataan Bunyi Terbaik Imaginex Studios yang diperolehnya pada malam perasmian yang berlangsung pada Khamis lalu.

Bea Tanaka Nota 5. Inilah pengarah muda yang datang dari keluarga Skop Production milik Datuk Yusof Haslam mewarisi bakat seni bapanya dalam industri seni. BERJAYA mencipta nama sebagai pengarah terbaik menerusi filem Evolusi KL Drift 2 di usia muda pelakon Syamsul Yusof mengakui perjalanan kerjayanya itu penuh cabaran.

Syamsul Yusof yang juga pemenang Anugerah Pengarah Terbaik di Festival Filem Malaysia ke-24 2011 bijak merancang jalan cerita dan menulis skrip kerana ada ayat-ayat tajam yang boleh dituju kepada individu yang menggunakan agama untuk kepentingan diri sendiri atau lebih dikenali sebagai penunggang agama. Syamsul Yusof Munafik 4. Menurut Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof 36 dia mengharapkan orang luar mendoakan.

Hushairi Husain Polis Evo 8. Pelakon Pembantu Wanita Terbaik. Sekiranya diukur berkemungkinan besar pencapaiannya mampu menandingi dan melebihi sumbangan ayahnya sendiri pada industri hiburan negara kita iaitu pengarah mahsyur Dato Yusof Haslam.

Datin Paduka Shuhaimi Baba memegang rekod paling berjaya dengan tercalon sebanyak 5 kali dan menang 3 daripadanya diikuti oleh Alllahyarhamah Yasmin Ahmad dan Aziz M. Pengarahnya Shanjey Kumar Perumal dinamakan Pengarah Baharu Terbaik. Akhirnya Syamsul Yusof Ded4hkan Pvncanya Buat Ram4i Yang Tak S4ngka.

BERJAYA mencipta nama sebagai pengarah terbaik menerusi filem Ev0lusi KL Drift 2 di usia muda pelak0n Syamsul Yusof meng4kui perjalanan kerjayanya itu penuh cabaran. Fauziah Dato Ahmad Daud. Filem arahan Pengarah Terbaik FFM 23 Syamsul Yusof ini turut dibintangi oleh pengarahnya sendiri Aaron Aziz Ady Putra Soffi Jikan dan Zizan Razak ini menceritakan tentang seorang bekas ketua gangster yang baru keluar dari penjara ingin mengubah kehidupannya.

Yusof dan isterinya sentiasa mendoakan yang terbaik buat Syamsul serta Puteri Sarah. Saw Teong Hin memegang rekod sebagai pengarah bukan Melayu pertama memenangi kategori ini. Biarpun dikenali sebagai anak kepada pengarah terkenal Datuk Yusof Haslam namun ia bukan satu tiket mudah untuk Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof.

Admin February 8 2022 JARANG memuat naik perkongsian di laman sosial pelakon dan pengarah filem Syamsul Yusof berkata langkah dibuatnya itu turut menjadi tanda tanya warganet sehingga ada yang melahirkan rasa risau. Syamsul Yusof menjadi pengarah paling muda memenangi anugerah pengarah terbaik di negara kita pada usia 26 tahun. Biarpun dikenali sebagai anak kepada pengarah terkenal Datuk Yusof Haslam namun ia bukan satu tiket mudah untuk Syamsul atau nama sebenarnya Mohd Syamsul Mohd Yusof.

Mohd Syamsul Mohd Yusof born 21 May 1984 is a Malaysian film director actor and singer. Syamsul enggan komen isu rumah tangga - yusof haslam isteri doakan terbaik Sebelum ini muncul desas-desus mengatakan bahawa rumah tangga pelakon dan pengarah Syamsul Yusof dan isterinya yang juga pelakon Puteri Sarah kini goyah selepas Puteri Sarah dilihat telah muncul di Pejabat Agama Islam Daerah Gombak baru-baru ini ditemani seorang. Mendirikan rumah tangga dengan pelakon Puteri Sarah Liyana pada 8 Mac 2014.

Pelakon wanita terbaik - nabila huda munafik. Biodata Syamsul Yusof Haslam. Pengarah filem tersebut Syamsul Yusof turut meraih trofi Pengarah Terbaik dan Penyunting Terbaik.

Pemegang trofi Pengarah Terbaik di Festival Filem Asia Pasifik ke-57 Pelakon Lelaki Terbaik Festival Filem Malaysia ke-30 Anugerah Khas PFM Anugerah Blokbuster 2012 dan banyak lagi. Nabila Huda Munafik 7. Pengarah baharu terbaik - shanjhey kumar perumal jagat.

Jika sebelum ini muncul desas-desus mengatakan bahawa rumah tangga antara Syamsul Yusof dan isterinya yang juga pelakon Puteri Sarah kini goyah akhirnya pengarah terkenal itu tampil memberi sedikit komen terhadap spekulasi tersebut. Festival Filem Malaysia ke 28 FFM28 yang dijadualkan berlangsung pada 1-3 September 2016 ini menyaksikan 27 penyertaan pelbagai kategori dengan 3 kategori tambahan yang diasingkan iaitu Filem Terbaik Lakon Layar Terbaik dan Pengarah Terbaik Bukan Di Dalam Bahasa MalaysiaBagi merancakkan FFM28 ini satu pengumuman khas mengenai Pencalonan Akhir. Sebelum bergelar pengarah filem Syamsul Yusof perlu melepasi beberapa tugasan dari ayahnya untuk mengarah drama tv bersiri yang popular Gerak Khas.

Having won best director awards six times ever since at the Malaysian Film Festival and Anugerah Skrin and was named Best. Pengarah terbaik ffm28-syamsul yusof munafik.


40 Gambar Suasana Majlis Resepsi Sharnaaz Ahamd Isteri Majlis Resepsi Sebelah Pihak Perempuan Bagi Pasangan Sharnaaz Ahmad Dan Noor Nabila Telah Ber Meriah