Jika anda penggemar filem Melayu pastinya anda sudah menonton filem yang bergenre seram thriller lagi ngeri berjudul PENUNGGANG AGAMA arahan Syafiq Yusof yang mana filem ini telah membuat debut di Astro First pada 25 Mac yang lalu. Filem terbitan Skop Production ini semakin menjadi bualan ramai terutamanya kira-kira sebulan lalu apabila mereka memuat naik treler filem berkenaan yang mendapat perhatian.


Munafik Wikiwand

Underworld untuk tayangan di platform penstriman video-atas-permintaan VOD iflix.

Filem syafiq yusof bakal ditayangkan. Melihat filem seram thriller yang bakal ditayangkan di pawagam tidak lama lagi membuatkan pendakwah bebas ini mengupas sedikit apa yang dimaksudkan dengan penunggang agama sebenar. Syafiq Yusof Kuala Lumpur Malaysia. Melibatkan penggambaran di lokasi Kuala Lumpur.

Filem Ke-37 Terbitan Skop Productions Ke-5 Arahan Syafiq Yusof. Filem KL Gangster yang pertama ditayangkan pada tahun 2011. 6936 likes 63 talking about this.

Melihat filem seram thriller yang bakal ditayangkan di pawaga. Pengarah Syafiq Yusof mampu menarik nafas lega apabila filem arahannya Abang Long Fadil 2 ALF 2 menerima kutipan sebanyak RM13 juta selepas 13 hari ditayangkan. Instagram Syafiq Yusof Sehingga kini kutipan filem Abang Long Fadil 2 ALF2 sebanyak RM1692 juta selepas 26 hari tayangan dijangkakan mampu mengatasi dua filem dengan kutipan tertinggi dalam sejarah iaitu Polis Evo terbitan Astro Shaw RM1774 juta dan Munafik Skop Production Sdn Bhd RM17042 juta.

Bagi Penunggang Agama 2 saya cuba memberikan persembahan terbaik dan lebih mengujakan. Genre Drama Islamik. Filem ini adalah arahan Syafiq Yusof dimana bakal ditayangkan di semua pawagam mulai 21 Februari 2019.

Tentunya filem ini memberi cabaran baru buat saya untuk lebih memahami gaya tontonan dan cita rasa penonton sasaran. Filem arahan Syafiq Yusof ini dibintangi oleh Zul. Filem ini telah segera menjadi hit di kalangan penonton dengan kutipan RM 2 juta dalam tempoh dua minggu.

Sebuah filem arahan Syafiq Yusof nampaknya filem kedua dengan judul sama ini bakal menemui penonton tidak lama lagi. Mula penggambaran 13 November 2014 55 hari. Begitu juga dengan pengarah muda Syafiq Yusof yang semakin menjadi sebutan menerusi filem kedua arahannya Abang Long Fadhil yang kini masih rancak ditayangkan di pawagam.

Tajuk filem yang cukup sinonim dalam masyarakat tempatan ini menarik perhatian orang ramai dan juga Pencetus Ummah PU Syed. Syafiq melihat isu penunggang agama yang sering menjadi bualan hangat masyarakat dan masih berleluasa di luar sana sehingga kini sebagai konflik utama. Filem Penunggang Agama yang pertama sudah pun ditayangkan sekitar Mac dan telah mendapat sambutan hangat dari penonton.

25 Jan Untuk tahun 2015 banyak filem seram yang bakal ditayangkan di pawagam yang anda wajib tonton. Melihat filem seram thriller yang bakal ditayangkan di pawagam. Mon Apr 12 2021.

Apa definisi penunggang agama. Kerjasama antara dua penerbitan filem ini setelah menyaksikan kejayaan filem Abang Long Fadil 2. Tajuk filem yang cukup sinonim dalam masyarakat tempatan ini menarik perhatian orang ramai dan juga Pencetus Ummah PU Syed.

Tercetusnya hasil idea filem ini kerana minat yang mendalam terhadap genre thriller misteri dan menonjolkan kelainan dalam industri perfileman. PU Syed Jelas Maksud Sebenar Penunggang Agama. Menampilkan barisan pelakon handalan seperti Aaron Aziz Zizan Razak dan Syamsul Yusof filem terbitan Skop Productions Sdn Bhd ini berjaya meraih kutipan sebanyak 24 juta hanya dalam.

Kehadiran Penunggang Agama bakal memperkuatkan lagi genre tersebut sebagai salah satu genre utama pilihan penggemar filem. Penunggang Agama bakal ditayangkan di Singapura raih kutipan RM2 juta dalam dua minggu Tayangan filem ini di Singapura sekali gus menjadikan Penunggang Agama sebagai filem pertama yang berjaya menembusi pasaran pawagam di luar negara semenjak penularan COVID-19. PengarahLakon Layar Syafiq Yusof.

Filem bertajuk desolasi bakal ditayangkan kepada umum p. Dalam drama bersiri yang merupakan spin-off daripada filem KL Gangster 1 2 arahan abangnya Syamsul Yusof. Mon Apr 12 2021.

Berdiri bulu roma melihat trailer filem Penunggang Agama 2 arahan Syafiq Yusof di YouTube Astro Shaw semalam. Zul Ariffin melakonkan watak Amir dalam filem arahan Syafiq Yusof ini. Penunggang Agama bakal ditayangkan di Singapura raih kutipan RM2 juta dalam dua minggu Tayangan filem ini di Singapura sekali gus menjadikan Penunggang Agama sebagai filem pertama yang berjaya menembusi pasaran pawagam di luar negara semenjak penularan COVID-19.

Hujung tahun 2016 ini menyaksikan beberapa buah filem hebat tempatan bakal ditayangkan termasuklah filem terbaru arahan pengarah muda berbakat besar Syafiq Yusof berjudul Desolasi. Oct 2 2016 - Poster filem Desolasi Satu filem terbaru akan datang hasil karya Syafiq Yusof. Pelakon Syamsul Yusof Bella Dally Pekin Ibrahim Dato Jalalludin Hassan Aida Khalidah.

Sebuah lagi filem tempatan bertajuk KL Special Force bakal ditayangkan beberapa hari lagiFilem arahan Syafiq Yusof ini berkisarkan tentang dunia kepolisan. Dalam sebuah wawancara terbaru Syafiq berkata tidak pernah terlintas di. Berdiri bulu roma melihat trailer filem Penunggang Agama 2 arahan Syafiq Yusof di YouTube Astro Shaw semalam.

Ia sekaligus membuktikan sokongan peminat filem tempatan masih kuat jika mendapat sajian karya yang berkualiti. Penghujung tahun lalu industri filem tempatan dihantui dengan filem seram arahan Pierre Andre iaitu Cerita Hantu Malaysia dan baru-baru ini ada penonton yang mengalami histeria sewaktu menonton filem seram Villa Nabila arahan Syafiq. Filem arahan Syafiq Yusof ini dibintangi oleh Zul.

Berdiri bulu roma melihat trailer filem Penungg4ng Ag4ma 2 arahan Syafiq Yusof di YouTube Astro Shaw semalam. Diedarkan oleh Skop Production dan Astro Shaw filem ini menampilkan pelakon-pelakon seperti Syamsul Yusof Rosyam Nor dan Fattah Amin. Penunggang Agama 2 dibintangi oleh Zul Ariffin Tony Eusoff Azira Shafinaz Nasir Bilal Khan dan ramai lagi.

Official Fan Page Syafiq Yusof. Filem Penunggang Agama 2 Bakal Ditayangkan PU Syed Kongsi Nasihat Teguran - Hallo sahabat Malay Post Pada Artikel yang anda baca kali ini dengan judul Filem Penunggang Agama 2 Bakal Ditayangkan PU Syed Kongsi Nasihat Teguran kami telah mempersiapkan artikel ini dengan baik untuk anda baca dan ambil informasi didalamnya. Apatah lagi ALF2 masih lagi.

Bagi pengarah Penunggang Agama 2 Syafiq Yusof pula ini merupakan filem keduanya yang ditayangkan di platform Astro First. 6 Dis Pengarah filem muda berbakat besar Syafiq Yusof bakal muncul dengan drama bersiri KL Gangster. Kos pembikinan Promosi CGI RM45 juta.


Abang Long Fadil Wikipedia Bahasa Melayu Ensiklopedia Bebas