Edika Yusof merupakan antara pelakon yang dikenali ramai malah sikap selebriti ini yang sekarang berusia 54 tahun juga disenangi oleh peminat dan penyokongnya. Malah personaliti selebriti ini yang sekarang telah berusia 54 tahun sangat disenangi para peminatnya.


Jangan Bnuh Bakat Kami Giliran Edika Yusof Komen Isu Solek Pelakon Muda Jadi Tua Khalifah Media

PETALING JAYA Gara-gara memperlihatkan aksi anak bujangnya sebagai cef dalam sebuah video memasak di dapur ruangan komen Instagram pelakon tampan Edika Yusof dibanjiri komen-komen nakal daripada netizen.

Pelakon edika yusof. Menerusi komen berkenaan Edika berpendapat tindakan mengadakan perarakan tersebut adalah wajar sebagai simbolik mewakili suara rakyat yang berani untuk mendesak kerajaan meletak jawatan. Menerusi hantaran video berkenaan Edika berkongsi video anak keduanya Fardeen Nasrulhaq 17 sedang menyediakan menu masakan. Perkembangannya dalam kerjaya turut diikuti oleh peminat di Instagram.

Perkongsian di laman Facebook Sinar FM itu mendapat perhatian ramai pengakuan Edika yang langsung tidak terfikir untuk berkahwin. Sebut saja nama pelakon Edika Yusof ramai yang sangat kagum dengan dirinya yang bukan sahaja membuatkan orang ramai menyukai lakonannya di kaca televisyen malah sikapnya juga disenangi wargamaya. Menurut Amyza dia mahu mencontohi sikap yang ditunjukkan oleh Edika memandangkan suaminya juga kini sedang mengalami masalah kesihatan yang agak kron1k.

Terbaru pelakon filem Maria Mariana itu berkongsi. Edika mula menceburi bidang seni tanah air. Malah umum sedia tahu bahawa dia merupakan antara selebriti yang dikagumi ramai kerana begitu setia.

Manakala baru-baru ini pula perkongsian Edika Yusof menarik tumpuan sekali gus menjadi perbualan buat ramai di. Ada Sebab Kenapa 779 Guru Tolak Vaksin Edika menggesa pihak Kementerian Kesihatan Malaysia KKM untuk memainkan peranan penting dalam hal ini. Edika Yusof atau nama sebenar Mohd Yusof Abd Majid merupakan seorang pelakon popular yang pernah mencipta nama sebagai pelakon dan model iklan yang popular di era tahun 90an.

12 bulan lalu Sambut Ulang Tahun Perkahwinan Ke-18 Edika Yusof Terus Setia Jaga Isteri Tercinta Advertisement Dalam video pendek tersebut anak lelaki Edika Fardeen Nasrulhaq17 dilihat sedang menyediakan menu masakan sambal. Anak Bujang Edika Yusof Memasak Di Dapur Peminat Jadi Tak Keruan. Dalam satu temuramah dengan stesen radio Sinar FM pelakon Edika Yusof berkongsi kisah hidup dan perasaannya menjaga isterinya yang sakit dan lumpuh selepas dua tahun mendirikan rumah tangga kira-kira 12 tahun lalu.

Pelakon Edika Yusof memberitahu dia tidak layak untuk menerima Bantuan Prihatin Nasional BPN yang diumumkan kerajaan sebelum ini. Dalam video pendek tersebut anak lelaki Edika Fardeen Nasrulhaq17 dilihat sedang menyediakan menu masakan sambal udang petai dengan hanya. Menerusi sebuah hantaran di Instagram pelakon senior Edika Yusof ada memperlihatkan aksi anak bujangnya yang sedang memasak di dapur.

On February 14 2022 By syah Pelakon Amyza Adnan mendedahkan dirinya amat mengagumi keperibadian yang dimiliki aktor Edika Yusof yang seniasa setia menjaga isterinya yang mengalami lumpuh sejak bertahun lamanya. Baru-baru ini Edika telah memuat satu foto lama di instagramnya. Menerusi sebuah hantaran di Instagram pelakon senior Edika Yusof ada memperlihatkan aksi anak bujangnya yang sedang memasak di dapur.

Edika Yusof yang popular sejak tahun 90-an mengakui bahawa dia juga tidak mendapat bantuan tersebut meskipun kini bekerja sepenuh masa sebagai pelakon. Pelakon Edika Yusof adalah antara pelakon yang cukup dikenali satu masa dahulu. Anak sulung daripada 6 beradik yang sebenarnya berketurunan Pakistan.

Pelakon berusia 54 tahun itu juga sebelum ini mengambil keputusan bagi mengurangkan penglibatan dalam industri hiburan dan memilih untuk menjaga isteri tersayang. Selepas lebih 25 tahun digandingkan semula dalam sebuah telefilem Semua Tentang Kita ujarnya diruangan kapsyen disamping sekeping. Beliau berasal dari Kampung Baru Kuala Lumpur.

Edika Yusof mengakui bahawa dia juga tidak mendapat bantuan tersebut meskipun kini hanya bekerja sepenuh masa sebagai pelakon. Umum sedia maklum mengenai pelakon tampan Edika Yusof yang setia dan cekal menjaga isterinya yang lumpuh separuh badan sejak 16 tahun lalu. Malah umum sedia tahu bahawa dia merupakan antara selebriti yang dikagumi ramai kerana begitu setia terhadap isterinya Nor Hidayah Yusri.

Ini rakyat bukan parti politik. Edika Yusof di Instagram memuat naik foto bersama Vanidah Imran dan dalam pada masa yang sama berkongsikan bahawa dirinya dan pelakon jelita itu selepas 25 tahun digandingkan semula dalam sebuah telefilem. Pelakon Amyza Adnan mendedahkan dirinya amat mengagumi keperibadian yang dimiliki aktor Edika Yusof yang seniasa setia menjaga isterinya yang mengalami lumpvh sejak bertahun lamanya.

Ketabahan Edika Yusof menjaga isterinya yang menghidap meningitis sehingga lumpuh ini wajar menjadi iktibar dan dicontohi semua pasangan. Menerusi foto tersebut kelihatan Edika bersama pelakon Vanidah Imran. Sebut saja nama pelakon Edika Yusof ramai yang sangat kagum dengan dirinya yang bukan sahaja membuatkan orang ramai menyukai lakonannya di kaca televisyen malah sikapnya juga disenangi wargamaya.

Biarpun berdepan kesulitan menjaga isterinya yang lumpuh sejak 15 tahun Edika bagaimanapun bergantung harap dengan punca rezeki sebagai pelakon semata-mata. Kesetiaan pelakon itu masih diperkatakan apabila Edika sanggup berkorban untuk menjaga isterinya yang lumpuh selama 16 tahun. Salah seorang darinya adalah pelakon Edika Yusof.

Seperti yang semua ketahui bahawa lelaki ini mula mengurangkan aktiviti lakonannya selepas isteri kesayangan Norhidayah yang lumpuh sejak 15 tahun lepas. Kebahagiaan yang diimpi hanya 2 tahun mereka kemudian diuji hanya dalam sekelip mata. Sebelum ini Edika Yusof pernah berkongsikan kisah hidupnya apabila terpaksa meninggalkan kerjayanya demi memberi seluruh tumpuan kepada isterinya Norhidayah yang lumpuh separuh badan sejak 15 tahun lalu.

Rentetan daripada isu 779 guru yang menolak suntikan vaksin COVID-19 pelakon Edika Yusof turut tidak ketinggalan dalam memberi pandangan tentangnya.


Isteri Bagi Je Saya Kahwin Lain Tapi Saya Tak Nak Edika Yusof Tetap Setia Walaupun Isterinya Lumpuh